NASA pregătește revoluția aeriană cu avioanele de tip Concorde

de: Bianca Prangate
22 11. 2018
NASA

Inginerii de la Lockheed Martin au început să construiască prima parte din avionul supersonic X-59 pentru programul Low-Boom Flight Demonstration.

Design-ul pe care îl au în plan inginerii pentru X-59 este elegant și va permite avionului să fie relativ silențios. Atunci când va realiza tranziția către viteze supersonice, zgomotul nu va fi mai puternic decât cel al unei uși de mașină care este închisă. Va zbura la înălțimi de 17,6 kilometri și va avea viteze 1516 kilometri pe oră, așa că abia dacă va putea fi auzit.

Dacă avionul supersonic va fi atât de silențios pe cât promit cei care îl creează, atunci autoritățile ar putea să ofere aeronavei permisiunea să zboare deasupra pământului. Astfel, am avea parte de un transport cu avionul mult mai rapid decât cel cu care suntem obișnuiți.

Pentru a se asigura că X-59 nu va face prea mult zgomot, NASA plănuiește să conducă o serie de teste cu o aeronavă F/A-18 Hornet deasupra Texasului. Acest avion va produce sunete mai puternice deasupra oceanului și mult mai slabe deasupra porțiunilor de teren. În urma testelor, 500 de voluntari din zonă urmează să ofere feedback cu privire la nivelul de zgomot.

Dacă lucrurile merg așa cum plănuiesc cei de la NASA și Lockheed Martin, în 2021 X-59 va avea parte de primul zbor de test. În urma acelui zbor, alți voluntari vor trebui să ofere feedback cu privire la zgomotul emis de aeronavă.

Cei de la Lockheed Martin au spus că testele aceste îi vor ajuta pe experții de la NASA să „stabilească un standard comercial acceptabil pentru zgomotul supersonic pentru a schimba regulile din prezent care interzic avioanele supersonice să călătorească deasupra pământului„.

Managerul de program de la Lockheed Martin, Peter Iosifidis, a descris inițiativa lor și a celor de la NASA drept „un salt uriaș pentru X-59 și viitorul călătoriilor comerciale supersonice silențioase”.